Danmark

Vi har varit i Danmark med Susanne och Klara ( Björn fick stanna hemma och jobba ) ...Skagen...det var meningen att vi skulle tälta men vädert var inte ok...det SPÖREGNADE när vi kom dit...efter besök på turistbyrån fick vi en stuga...phuuu...det visade sig att det blev en storm natt med ÖSregn...vi hade det jättemysigt i stugan...barna fick ett loft att sova på...





Barna blev målade på båten...fjäril och kanin...



Vi kunde inte göra så mycket första dagen så det blev spel och tända ljus ...vi vuxna drack yrseldryck och titta ut på vädret och tyckte att vi hade det gott i stugan...



Här skulle vi haft tältet...det flöt vatten överallt ... stora pölar...

Dagen efter drog vi ut till Grenen...Häftigt där de två haven möts...



Här är jag så långt ut jag vågade gå...mina byxor blev blöta upp till knäna...lite får man ju offra sig...









Vi blev stammisar i denna butik...dom gjorde karameller...typen polkagrisar men deras speciallitet var att arbeta in texter och mönster...här stod det lökken i karamellen med lakrits smak...dom lade i en STOR klump på 35 kilo ca 70 cm lång och ca 40 i dm...sen snurrade klumpen till en kon och matades in i valsarna till en " orm " ...den röda på bilden....sen klipptes den till små bitar och landade i lådan...det blev nästan pinsamt för han kände igen oss 3 :dje dagen...





Den insandade kyrkan ...det är bara tornet som syns..



Uppe i tornet...



Vi skulle ha med yrseldryck hem så Maja med sina korta ben fick offra sig...men hon satt gött med benen på en kudde och så stuvade vi flaskor under säterna fullt...bra med plats i hondan...

Vi har hart en mycket bra och rolig resa ...vädret kan man ju inte göra något åt...tyvärrr...jag ska ALDRIG komma på tanken att tälta ...tur att det fanns ledig stuga...vi har inte lagat mat...bara ätit på resturante...ätit skagenräkor och danska winerbröd och haft det gött...så nu blir det sallader och nyttig mat framåt...



Kommentarer
Postat av: Maloo

Sicken härlig semester. Skagen är nåt jag verkligen ska åka till också nångång när det blir tid.Och det är klart att barna får offra sif...sproten är ju viktigast.I värsta fall får en ju skicka barna på posten men nu verka det ju gå bra med Hondan ;-)

Ska du hålla i passet nu 17,50?? Jag har anmält mig men är på reserv än så länge.

2008-08-07 @ 15:54:18
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0