KAOS

Bengt har precis fått reda på att han får börja på skift 1 sep... fm och kvällar...detta ställer till det för oss...jag jobbar ju skift...när B jobbar fm är det inga problem....då kan jag jobbar mina kvällar och sova natt MEN när B jobbar kväll måste jag jobba  " dag " till 18 för sen stänger fritids...men vi har inga sådana turer hos oss !?...8-10 och 8-19.30 är dom enda dagturera men då är det kväll på den sista...jag känner att man SKA klara av att jobba och ha en barnomsorg och fixa detta i familjen...det känns nu som jag MÅSTE be mormor och farmor om hjälp vissa kvällar varannan vecka med Maja...hämtning på fritids och kvällen till 19.30...jag tycker INTE det är ok för mamma jobbar och farmor börjar bli gammal och trött...det strider mot mina principer att behöva be om hjälp...VARFÖR finns det inte barnomsorg på kvällar och nätter ??..alla ensamstående och par som jobbar skift...all industri och vården är ju skift ...FFAAAAAAN...vad gör jag ???

Kommentarer
Postat av: Camilla

Samma dilemma hade jag som ensamstående. Utan min mamma och pappa hade det aldrig gått. Det kan kännas tufft att fråga de äldre men vad gör man? Förstår fullt och fast hur det känner det.

Trevlig midsommar !

2008-06-18 @ 21:46:07
Postat av: Camilla

Samma dilemma hade jag som ensamstående. Utan min mamma och pappa hade det aldrig gått. Det kan kännas tufft att fråga de äldre men vad gör man? Förstår fullt och fast hur du känner det.

Trevlig midsommar !



2008-06-18 @ 21:47:07
Postat av: Carro o Oskar

Du får låta Maja sova hos Carro och Oskar ibland!

2008-06-19 @ 07:21:30
Postat av: Anonym

2008-06-19 @ 22:32:08
Postat av: Camilla

I see the sign.....dags att börja med utbildningen :)

2008-06-19 @ 22:34:14
Postat av: Syster

Strejka, demonstrera eller flytta till Lidköping. De har öppet barnomsorgen på andra tider. Utbilda dej till golvkosmetolog eller starta en LUSH affär! Kom igen!!

2008-06-20 @ 12:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0