Idag då ??

Först måste jag be Maja om ursäkt för det " tidiga " vaknadet i morses...hon vaknade ju faktiskt när hon brukar vakna kom jag på ...vintertid !?...

Idag har jag och Maja varit i Stan och shoppat lite...jag hittade ett glittrigt svart linne till mig som jag ska ha på lördag då vi och våra grannar åker iväg på en Ålandskryssning...läder är ju på modet igen så mina svarta brallor har jag letat fram...satt som en smäck ...ja man känner sig läcker och sexig i läderbrallorna och till detta det nya linnet...det kan inte bli annat än succe...får väl gå till baren Håkan och flörta till mig drinkar...han har ju hängt ut sig som tjej tjusare på tv ... till det negativa enligt mig då ... fast en drink kan jag flörta till mig ...

Kom på att jag är ledig och slant i på bolaget ...det blev rödvin...Selvarossa... underbart gott ...69 kr lagom pris oxå...ja så jag kommer nog att sippa på detta ikväll och övriga kvällar oxå ...ahhhh...det är väl lika bra att ladda upp för lördagen...


Selvarossa Salice Salentino (nr 32228)
   
Land Italien
   
Distrikt Salice Salentino
   
Alkoholhalt 14,0 %
   
Färg Rödblå färg.
   
Doft Kryddig, aningen bränd doft med inslag av fat, lakrits, mörka bär och torkade örter.
   
Smak Kryddig, aningen bränd smak med inslag av fat, mörka bär, lakrits och gummi.
   
Användning Serveras vid 16-18°C till smakrika rätter av gris eller till lammkött.
   
Fyllighet=7
Fyllighet
Strävhet=7
Strävhet
Fruktsyra=9
Fruktsyra
  Fläsk
Lamm



Ja... här sitter jag utan gris el lamm och det går alldels utmärkt oxå...fast jag ska nu börja laga mat...måste ju ha nått under tiden maten puttrar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0