Det är ju det jag säger !?...

I går var jag på Activiospinning...vanlig spinning men man har en pulsklocka under bröstkorgen ...på väggen vid instuktören är det finns alla klockor på bild ...jag hade nr 4 ... ( bara jag vet vilken klocka som är min )...där kan man då följa sin puls och se  % av din maxpuls...instruktören säger tex att nu ska det vara jobbigt och då ska pulsen vara i det gula fältet ...så fick man då jobba sig upp i det gula...el nu är det återhämtning och då ska man vara i det blå fältet...

Ja...för att få sin maxpuls skulle man trycka i på en data sin ålder minus maxpulsen...226 - 38: 182...jag började cyckla och enligt klockan skulle det vara jättejobbigt ...men jag kände ingenting...ökade maxpulsen med 10...jag fick öka en gång till...Nu till saken...208 i maxpuls...hmm..det blir 18 år !!!! ...det känns GÖTT att man är så tränad så man är som en 18 åring i kroppen...det är ju det jag säger inte en dag över 25 !!

Och en annan sak att återhämtningen skulle ske snabbt ner...det var jättesnabb återhämtning på mig...oxå ett tecken på tränad...nä nog skryt om mig...men det känns gott att all träning har gett resultat

                

Kommentarer
Postat av: Maloo

Oj det lät som nåt jag skulle kunna tänka mig. Då kanske man kan koncentrera sig på pulsen istället för på hur trist det är med spinning. Och just nu har jag kondition noll så klockan skulle nog gå i bott. När jag var på hälsoinspiratörsutbildning och jag fick på mig en sån hade jag gör hög vilopuls. Och det var ändå under min vältränade period



Men visst är det gött att det märks så påtagligt att det ger resultat att träna. Blir ju en rejäl morot till fortsatt träning.

2009-03-14 @ 12:10:14
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0