Skratta

Nu måste jag blogga om nått roligare...det blev tungt med all misshandel

Ett gott skratt förlänger ju livet och det är sant...vinsten är stor 7 extra år får du...skrattet mobiliserar samma område i hjärna som morfin och vi mår bättre...har vi optimism, tacksamhet och en förlåtande attityd så kommer vi långt i livet och blir lyckligare !!

Detta få du om du skrattar mer...
  • ett bättre liv
  • ökat självförtroende
  • stärkt imunförsvar
  • ökad kreativitet
  • bättre tankeförmåga
  • känsla för samhörighet
  • lättare attt andas
  • bättre blodcirkulation
  • högre smärttröskel
  • bättre stresstålighet

Ja det vore ju nått för alla ...ursäkta ordvalet...surkukar att tänka på när de förpesatar sin omgivning...SKRATTA MER !!!!

 Så nu en fredags fräckis...

En "nyanställd" munk kommer till klostret och frågar en av dom äldre munkarna
- Va ska jag göra när jag får lite lust att..hmm..du vet !?
- Det står en tunna ute på planen som du ser.Där sticker du in den i ett hål där i sidan av tunna , ja och sen går resten av sig själv.
- Åh, när kan jag göra det då ?
- Måndag, tisdag, torsdag,fredag lördag och söndag.
- Men vad hände med onsdagen då ?
- Onsdag går inte för din del , för då är det din tur att sitta i tunnan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0