Ett tag sen

Har inte varit här på 6 dagar nu...jag har tänkt varje dag att nu ska jag blogga lite men sen har något annat kommit ivägen.

Livet rullar på här på Tallskogen i ett härligt vårväder...förutom helgen då när det var ett sådant blåsväder att jag bytte frisyr så fort jag gick ut...


Mitt lilla Magnolia träd blommar för fullt



Gullvivorna i gräsmattan likaså...maken hotar med att "nu åker dom med gräsklipparen"...nänä säger jag kör runt dom !!...män ser inte det vackra med vildväxten av gullvivorna i gräsmattan...fast han har lyckats att meja ner mina tulpaner..hmmm... och påskliljorna...



Fick en Streptucarpus ( tror jag att det stavas ? ) av mor när jag fyllde år i början av mars...har väl inte så väl hand med blommande krukväxter får jag väl erkänna men titta titta...den lever och har varit i full blomm sen jag fick den....världsrekord...mormor håller nog ett vakande öga på den för hon hade ortolig blomprakt på sina.

Maja ska förresten dans med fanky kidz på Götene lördagen på scenen kl 11.30...hon är lite nervös men det kommer gå bra för hon har verkligen takten i kroppen...kul

I går var jag på en föreläsning om våld mot kvinnor och just mot kvinnor med funktionshinder...väldigt intressant...våld är ju inte bara ett slag utan det verbala är lika illa... Fysiskt, ekonomiskt, försummelse, sexuellt och psykiskt...

Vi fick göra ett test som gick ut på att föreläsaren läste en text som vi sulle sätta oss in i om det var oss själva den handlade om sen fick vi 4 allternativ...det hela gick ut på din man / sambo har slagit till dig ...
1. du lämnar hemmet och polisanmäler
2. du lämnar hemmet för att tänka , kontaktar en kompis
3. du stannar kvar och försöker reda ut vad som hänt
4. annat eget allternativ

7 av oss tog nr 1( denna valde jag  )
över 20 tog nr 2
6 tog nr 3
1 tog nr4

Jag var chockad att så många valde nr 2 ...då har du ju på något sätt accepterat att han slog dig...EN GÅNG ÄR EN GÅNG FÖR MYCKET !!!! och han kommer att göra det igen !!!!!!!!
Fick en kommentar att  " skulle du verkligen polisanmäla din man?? " jaaaaa sa jag ! utan tvekan !
Om jag skulle slå till dig helt oprovocerande så skulle ju du polisanmäla mig ..eller hur !?...bara för att man är gift / sambo har man ingen rätt att slå
Vi har alla olika erfarenheter i vårat bagage så jag vet att många tycker och tänker olika i detta ...av det jag har i mitt bagage så valde jag ettan utan att tveka... vad skulle ni ha valt ?...hur tänker ni ?


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag var på en liknande föreläsning vid Göteborgs Univeristet nu i vår och det var lkadant där väldigt många som tog nr 2. Nr 1 tog 4 stycken av 180 studenter......där kan du försöka räkna ut procenten ..... Lite konstigt men det är nog tyvärr så folk fungerar idag.

2009-05-14 @ 14:31:42
Postat av: Syster

Jag var på samma utb. i torsdags och valde hörn 1

2009-05-15 @ 23:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0