Det blev ett läkarbesök...

Började dagen med ett löppass i skogen med Tessan...kände direkt att det va tungt och att andningen inte var med mig...efter ett tag började det pipa i bröstet och jag kunde inte dra djupa andetag...T frågade om vi skulle gå men inte då...ett varv SKA jag springa så vi sprang på ( brukar ju pressa 2 varv)...när vi kommit i mål och min andning kom ikapp mig fick jag inte luft...PANIK !!!!...vilken fruktansvärd känsla...det gick inte att få ner luft i lungorna...som tur är var Tessan där och pratade lungt med mig och hjälpte mig andas ...har aldrig drabbads av panik förut...vilket tryck i bröstet jag fick och tårarna kom...huuaaaaaaa

Det slutade med ett akutbesök hos läkare där jag fick cortison och inhalera på plats...nu har jag en hel rad med allergi med. att ta till...väldigt bra läkare som även har lagt in ett bättre preparat att inhalera om det som jag fick inte hjälper när jag anstränger mig eftersom jag tränar så mycket..det var bara att ringa så skulle jag få det istället...super !

I år är det tydligen väldigt mycket pollen för att naturen har fått en ordentlig vila i år och nu när värmen kom så exploderade allt...de andra åren har ju naturen legat och "pyrt" lite hela tiden för att det har varit "varma" vintrar så den har inte fått sin naturliga vila.




Kommentarer
Postat av: Malin

Ett råd från pollenfamiljen..Det sista du ska göra nu under den här tiden är att anstränga dig! Du får lov att ta ett uppehåll..



Kram Malin

2010-05-06 @ 22:04:40
URL: http://svartam.blogg.se/
Postat av: Nettan

Malin...jag kan inte hålla upp med träning...jag blir tokig om jag håller upp ;)

2010-05-07 @ 13:45:12
URL: http://nettanp.blogg.se/
Postat av: Malin

Nej jag förstår, men lita på mig, du kommer inte må bättre. Du får nog hålla dig till raska promenader så länge pollenhalten är så hög som den är, du kommer må skit annars...och det är det ju inte värt.

Håll modet uppe=)

2010-05-09 @ 22:32:54
URL: http://svartam.blogg.se/
Postat av: Anna

Ta hand om dig nu Nettan! Kram

2010-05-10 @ 00:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0