Stackars barn

I går kväll vid 21 ringer Sylvia från jobbet och frågar vad som har hänt...
-Vadå sa jag ???...
-Det står en ambulanshelikopter på gärdet snett framför er...
-Vänta lite ...jo jag ser en ambulans
-Det är massor med folk och bilar som stannar och ett jävla liv...
-Vi tittar på en film och han är jagad...så det är ett jävla liv i tvrummet och vi har hemmabio !?...jag trodde det var i filmen sa jag
Sylvia skrattar...jag ringde ner till Susanne...det var i huset jämte som barnet på 1½ år hade fått kokhett vatten på sig och dom hade tagit henne till GBG...jag ringer tillbaka till Sylvia och säger detta
-Har ni inte hört nått?
-Nä...vi trodde det var i filmen...där var ju oxå helekoptrar och sirener...vi lever i våran lilla värld här uppe sa jag ( ni som vet vart jag bor så är det inte så konstigt kanske...vi har ju en skogsdunge emellan ner till tallskogen och en lite grusväg...vi ser inte ner sommartid när det är löv på träden...fast höra det brukar vi )
Jag som trodde vi hade en otrolig bra hemmabio !?...jaja...hoppas det går bra för barnet och att det läker bra...hua...bränskador är inte roliga

Kommentarer
Postat av: Susanne

Mmmm, det var en chock för oss alla, speciellt för alla barn som var med och hörde lilla tjejens gråt. Många som hade svårt att sova igår. Men vi får trösta ossmed att hon får den bästa vård nere på Östra i Gbg.

2008-05-30 @ 15:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0