Möss...nej tack !!!

Nu ska ni få något att skratta åt...
Jag är en annars rätt kavater och små kaxig av mig men det finns en grej jag inte fixar ...MÖSS...Det är morgon och jag och barnen sitter i soffan och intar frukosten med morgonnyheterna. Jag har köttbullar på min macka som är finsk surdegsbröd ( går under namnet barkbröd här hemma) sitter där och äter när jag tror att en köttbulle trillar av, tittar ner i soffan ...nä alla ligger på mackan , förtsätter att äta men tittat ner en gång till...
Där sitter en liten mus precis vid min höft...jag hoppar upp ,skriker,gapar , gråter och i allt detta sätter jag barkbrödet i halsen så jag schippar efter luft...helt HYSTERISK !!!!!!...springer bort från soffan vänder mig om då sitter musfan på soff armstödet och tittat på mig...då blev jag värre...barnen asgarvar åt mig
Ringer Bengt och säger att han ska komma hem ( som han natruligtvis inte gjorde...han garvade han med )
tillslut när jag lugnade mer mig och fick luft igen och tårarna är torkade så ringer jag Anticimex...-Hej det är Nettan på Tallskogen och det är akut !!!
Vi känner Carina där som svarade och lovade att hjälpa mig...Hon i sin tur hade sagt till Kjellis att han måste skynda sig dit ( ja de hade asgarvat där oxå åt mig )  Han kom med ett småleende på läpparna och sa att den musen kommer inte att komma fram på flera dagar för jag hade nog skrämt bort den av mitt gapande...han hade rätt det tog 2 dagar innan den musen gick i fällan...


                                                       djur/moess/Maus04.gif


Kommentarer
Postat av: Therese

Men Nettan då.. asg du e la för rolig!

Vad rolgit att du börjat blogga igen... Kul att läsa!

Och jag hoppas att du blir frisk snart så vi kan springa lite igen:) ska bli kul med Box imorgon(om du e frisk)...

Ha en bra dag!

Kram

2010-04-26 @ 11:45:42
URL: http://www.teziz82.bloggsida.se
Postat av: Lisbet

Jag skrattar inte, förstår precis och hade säkert gjort likadant.

2010-04-26 @ 12:26:20
Postat av: Catarina

När jag å min styvsyster för många år sedan skulle käka frukost så sprang en alt. flera (kändes det som) möss över köksgolvet. Vi hoppade upp på varsin stol å sen så ställde vi fram pallar å stolar över hela köksgolvet, hela tiden utan att nudda golvet, vi gjorde iordning frukost utan att en enda gång nudda golvet :) vi använda köksbänkar, bord å stolar allt för att inte röra golvet. När vi va klara så tog man en stol i handen å flyttade framför sig så att vi kom ur köket, fortfarande utan att nudda golvet. När dom andra kom ner så undrade dom va fasen vi hade gjort, det stod stolar å pallar överallt å framförallt så stod den en stol precis innanför den stängda dörren till köket =). Fast nu har jag nog vuxit från skräcken tror jag, så det finns hopp för Dig också menar jag, när Du blir lika gammal som jag kanske det har vuxit bort, hahaha.

2010-04-26 @ 13:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0