Fröjd att handla

Vi har änligen fått självscanning i Götene till våran ombyggda och stora ICA butik...nu slipper man plocka i och ur i omgångar under en handling...
  • man lägger  varan i vagnen
  • man lägger upp varan på kassabandet
  • man lägger ner varan i kassar
  • man plockar upp varan väl hemma
Nu lägger man i varan direkt i kassen för att betala med en gång...underbart system...om man inte får avstämning för då åker varorna upp på bandet för att kolla att man är en hederlig medborgare som inte fuskar och snattar med sig hem...

Riktig bra är när man ska betala så sköter man det oxå själv...man sätter ner sin scanner i en terminal...går till en dataskärm...drar sitt icakort och betalar el. med sitt bankkort...lovely...nu går det fort och smidigt att handla
Snart kommer dom även att starta om man snabbhandlar få varor kan kan scanna vid kassan och betala själv med kort...smidigt där med...
Jag vill ha tid till annat så tack för detta ICA

Kommentarer
Postat av: Mia

Så bra har vi haft i Lidköping ett tag. .....

2009-05-08 @ 11:08:46
Postat av: lotta

Å SÅ BLEV KASSÖRSKORNA UTAN JOBB PÅ SIKT

2009-05-08 @ 11:44:14
Postat av: Maloo

Då kan kassörskorna se till att det är snyggt och prydligt i affären, att varor med utgånget datum plockas bort, att frukten ser fräsch ut m.m. Sen kommer det ju alltid att finnas såna som aldrig skulle nyttja såna där nymordeniteter så då får dom även sitta i kassan ;-)



Fast jag undrar bara varför det alltid blir avstämning när man jul- påsk- eller midsommarhandlat??

2009-05-08 @ 12:31:03
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Lisbet

Jag tycker precis som du Nettan att det jättebra. Vad jag inte förstår det är att vi är så få som har börjat med det i Götene. Men det brukar ju ta lite tid innan lantisarna fattar. Men jag är med från början men jag bor ju inte på landet, utan i Kinne-Vedum. Men visst har det blivit bra i affären, frukt och grönsaksavdelningen är ju helt underbar.

2009-05-08 @ 12:46:15
Postat av: lotta

även lilla lotta va med från start men man blir ju lite rädd var samhället ta vägen

2009-05-08 @ 22:37:50
Postat av: Lisbet

Nu får du sluta handla, var är du. Vad gör du på all tid du tjänar? Inte underhåller du dina bloggläsare iallafall, jag saknar dig.

2009-05-14 @ 09:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0