Äta inne..."skita" ute

Jag har i några år funderat på att göra iordning utedasset som vi har i magasinet...som i och för sig inte är vårat ,kommunen äger magasinet och ladugården men vi brukar det...vi har frågat om vi fick köpa marken men inte för de har en stads ritning med tomter runt oss och då vill man inte ha dessa byggnader där...de behöver målas men eftersom vi inte äger det så vill vi inte betala färg...får nog göra det snart ändå för det ser förbedrövligt ut el så får jag charma kommunen och blinka med mina bruna ögon och be om färg...vi är glada över dessa byggnader för vi har det till båten, veden och till förråd...



Det lilla fönstret är utedasset...där har barnens sommar leksaker fått vara under åren men dag har allt åkt ut...på väggarna satt en gammal tapet och under tidningpapper...sen började städandet av mååååååååånga års smuts tills det var dags och måla



En barnsits och vuxensits...





vitmålat...


Nu kommer det roliga...inreda...trasmatta.krokar till handukar , handfat och kanna, en liten spetsgardin...får se imorgon om det behövs målas en gång till el om jag ska ha det lite slitet som det är på bilden...det får ju inte vara för perfekt...

Igår hade jag och min man en "brainstorming"...vi plockade ihop lite av varje som vi hittade i våra gömmor och fick ihop detta...inte illa !!!



En fontän...

Kommentarer
Postat av: Carro

Vad ni är påhittiga! Jättefint!!

2010-06-21 @ 22:55:58
URL: http://camaka.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad fint det blir! Pojkarna är hemma nu. Sov hela vägen. Luktade inte så illa. Värre i vintras.

2010-06-22 @ 14:26:12
Postat av: lotta

men du ska väl inte andvända dasset vilket tjo att tömma

2010-06-22 @ 22:23:24
Postat av: Nettan

jo man kan använda dasset efter alla konstens regler...det förmultnar av sig själv då...

2010-06-23 @ 10:16:32
URL: http://nettanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0